7:00-8:00 |
Schodzenie się dzieci, integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy swobodne w kącikach dowolnie wybranymi zabawkami, zabawy i gry stolikowe, zabawy dydaktyczne. |
8:00-8:30 |
Zabawy swobodne dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne. |
8:30-9:00 |
Czynności higieniczne przygotowujące do śniadania. Śniadanie. |
9:00-10:00 |
Zajęcia edukacyjne przygotowane i kierowane przez nauczycielkę wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawa ruchowa. |
10:00-10:30 |
Zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela – obserwacja zachowań dzieci. |
10:30-11:40 |
Przygotowanie do wyjścia – czynności higieniczno-porządkowe. Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, prace gospodarcze i ogrodnicze, spacery, wycieczki. Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni. |
11:40-12:00 |
Czynności samoobsługowe przygotowujące do obiadu, zabiegi higieniczno–porządkowe w łazience, nakrywanie do stołu. |
12:00-12:30 |
Obiad. |
12:30-13:00 |
Zajęcia wyciszające i relaksacyjne, czytanie książek. |
13:00-14:30 |
Gry i zabawy dydaktyczne w małych zespołach, zabawy konstrukcyjne. Zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne ze śpiewem, zabawy integracyjne. Zabawy swobodne wynikające z własnej aktywności dzieci i ich zainteresowań oraz potrzeb w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Udział dzieci w zajęciach dodatkowych. Zajęcia indywidualne wspierające rozwój dziecka. |
14:30-15:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek. |
15:00-17:00 |
Zabawy swobodne dzieci w sali lub w ogrodzie, zajęcia indywidualne lub w małych grupach wspierające rozwój dziecka, zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. Rozchodzenie się dzieci. |