Projekt Regulaminu Komisji
REGULAMIN SPOŁECZNEJ KOMISJI/RADY KONSULTACYJNEJ - DO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ŚRODOWISKOWYCH
na terenach okalających Regionalne Instalacje Przetwarzania Odpadów Komunalnych tzw. RIPOK
§ 1
Regulamin określa zakres działania, organizację oraz tryb pracy Społecznej komisji / rady konsultacyjnej do rozwiązywania problemów środowiskowych, zwanej dalej „Komisją”.
§ 2
- Komisja jest pomocniczym ciałem opiniodawczym, konsultacyjnym i doradczym Prezydenta Miasta Otwocka, zwanego dalej „Prezydentem”.
- Do zakresu działania Komisji należy opiniowanie, konsultacje, doradztwo w sprawach:
- eliminacji uciążliwości związanych z sąsiedztwem RIPOK-ów, głównie odorów na terenach zwyczajowych dzielnic Miasta Otwocka, zwanych dalej „Terenem”: Wólki Mlądzkiej, Jabłonny i Świerku;
- zwalczania uciążliwości wywołanych przez RIPOK-i znajdujące się na terenie Miasta Otwocka i gmin sąsiednich;
- inicjowania przedsięwzięć mających na celu zapobieganie powstawania negatywnych oddziaływań na środowisko oraz poprawę jakości życia lokalnej społeczności;
- Prezydent może zgłosić inne tematy/sprawy będące przedmiotem działania Komisji.
§ 3
- 1. W skład Komisji wchodzi 7-9 członków wywodzących się spośród mieszkańców Terenu, którzy zgłosili swoją kandydaturę i otrzymali poparcie lokalnej społeczności (lista poparcia powinna zawierć co najmniej 10 podpisów mieszkańców Terenu).
- W przypadku zgłoszenia większej ilości kandydatów o składzie komisji decyduje Prezydent/ losowanie / głosowanie
- Skład Komisji, na wniosek wybranych członków może zostać uzupełniony przez przedstawicieli organizacji pro – ekologicznych w ilości nie więcej niż 5 oraz pracowników naukowych-ekspertów w dziedzinie ochrony środowiska i wpływu jego zanieczyszczeń na zdrowie i życie w ilości nie więcej niż 3.
- Członków Komisji, (w tym przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego,) powołuje i odwołuje Prezydent na okres 2 lat (do określonej sprawy/ do czasu rozwiązania istniejącego problemu, itp.).
- Przewodniczącego i jego zastępcę wybierają członkowie Komisji w głosowaniu jawnym spośród swego grona./wybiera Prezydent/
- W czasie nieobecności przewodniczącego Komisji, jego obowiązki pełni zastępca przewodniczącego Komisji.
- Z tytułu pełnienia funkcji przewodniczącemu, jego zastępcy a także pozostałym członkom Komisji nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 4
- Komisja może wyłonić spośród swych członków zespół lub zespoły do opracowywania poszczególnych zagadnień, o których mowa w § 2.
- Uzgodnione stanowisko zespołu przedstawione jest Komisji (w formie pisemnej).
§ 5
- Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący Komisji samodzielnie lub na wniosek Prezydenta, zawiadamiając członków Komisji i Prezydenta o terminie, miejscu i przewidywanym porządku posiedzenia, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
- Prezydent wraz z Przewodniczącym Komisji ustalają porządek obrad.
- Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż 6 razy w ciągu roku.
- Prezydent lub Przewodniczący Komisji w porozumieniu z Prezydentem może zapraszać na posiedzenie Komisji członków innych organów opiniotwórczych, przedstawicieli specjalistycznych jednostek organizacyjnych, ekspertów w dziedzinie ochrony środowiska i jego oddziaływania na zdrowie oraz inne osoby, których udział w posiedzeniu może okazać się niezbędny.
§ 6
- Komisja wyraża swoją opinię w formie uchwał.
- Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.
- Przewodniczący Komisji przekazuje niezwłocznie podjęte uchwały Prezydentowi.
§ 7
- Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Komisji i protokolant.
- Do protokołu z posiedzenia Komisji załącza się dokumenty rozpatrywane przez Komisję w trakcie posiedzenia oraz inne, które Przewodniczący uzna za niezbędne.
§ 8
Obsługę techniczno-administracyjną Komisji, w tym protokołowanie zapewnia Prezydent poprzez Urząd Miasta Otwocka.
Media społecznościowe